Blog
Motorul cu ardere internă a constituit un pas extraordinar în evoluția mobilității autonome. Dezvoltarea unui propulsor care să poată fi suficient de mic, dar, în același timp și destul de puternic pentru a dezvolta forța necesară deplasării unui autovehicul, a fost un ideal continuu pentru inginerii și inventatorii celei de-a doua jumătăți a secolului al XIX-lea.
Motoarele cu abur, care au stat la baza primei revoluții industriale și care deja propulsau cu succes locomotivele și vapoarele, nu erau, totuși, fezabile pentru asigurarea forței motrice a unui vehicul de mici dimensiuni. Astfel, odată ce privirea inventatorilor a fost atrasa de existența unui combustibil fosil obținut prin rafinarea petrolului (benzina și, mai târziu, motorina), a apărut și ideea unui propulsor cu ardere internă.
Aceste tipuri de motoare, care azi dețin încă monopolul majorității modelelor de autovehicule, au drept principiu de funcționare amestecul unei substanțe inflamabile (o hidrocarbura) cu un oxidant (aer), presiunea și apoi explozia acestui mix într-o așa-numită cameră de combustie. Forța rezultată acționează asupra unor pistoane care genereaza un lucru mecanic liniar ce este transformat, printr-un sistem de bielă-manivelă, în mișcare circulară transmisă, în final, către roți.
Datorită faptului ca motorul cu ardere internă este, de fapt, un ansamblu de componente mecanice metalice aflate în mișcare, pot apărea, la o exploatare necorespunzătoare, unele probleme. Una din cele mai grave este calarea motorului despre care vei afla câteva detalii în cele ce urmează.
Pe drumurile publice circulă o gamă largă de modele de automobile cu caracteristici diferite în ceea ce privește dimensiunile, motorizarea, scopul și alte caracteristici speciale. Deosebiri sunt și în funcție de modul în care este aplicată tracțiunea, existând trei categorii: cu tracțiunea pe față, integrală și pe spate. Toate tipurile au fani înrăiți, fiecare sprijinind cu diverse argumente alegerea lor. Cele mai mari controverse sunt cele legate de automobilele cu tracțiune pe spate, despre acestea mulți spunând fie că asigură o experiență a condusului deosebită, fie că sunt nesigure, mai ales iarna, la parcurgerea unor drumuri acoperite de zăpadă și polei.
În articolul de mai jos vei descoperi cum funcționează o mașină cu tracțiune pe spate și care sunt avantajele de care se pot bucura cei care aleg să o conducă. De asemenea, vei afla câteva sfaturi utile de a conduce automobilul cu tracțiune pe spate în sezonul rece, fără a exista riscul producerii unor accidente nedorite.
Necesitatea direcționării autovehiculelor într-un mod cât mai corect și mai ușor a fost, de la început, o preocupare a inginerilor și inventatorilor care au pus bazele industriei automobilistice. Un sistem secundar, care ușura manevrarea automobilelor, mai ales la viteze mici, a fost reprezentat de servodirecție. Acesta, prin diferite soluții tehnice, suplinea forța depusă de conducătorul auto la rotirea volanului, ceea ce a dus la o creștere semnificativă a confortului.
În articolul de mai jos vei descoperi informații utile despre ce este servodirecția, cum funcționează, care este rolul său și care sunt piesele componente. De asemenea, vei afla care sunt tipurile de servodirecție folosite de-a lungul timpului și ce defecțiuni pot exista la acest sistem.
Mentenanța mașinii îți asigură nivelul maxim de confort și de siguranță de care trebuie să beneficiezi atunci când conduci. De asemenea, orice autovehicul este echipat cu tot felul de elemente menite să facă experiența condusului una cât mai ușoară. Însă, oricât de importante ar fi acestea, focusul oricărui șofer trebuie să fie mereu pe componentele de bază ale autovehicului.
Dintre toate elementele care ajută la funcționarea mașinii, uleiul de motor are nevoie de o atenție deosebită, deoarece joacă un rol extrem de important. În plus, acesta trebuie să respecte anumiți parametri de calitate pentru a nu afecta piesele pentru care acesta este folosit.
Astfel, este important să știi cum se utilizează uleiul de motor, precum și care sunt caracteristicile de care acesta trebuie să beneficieze pentru a respecta standardele de calitate corespunzătoare mașinii. În acest fel, vei gestiona uleiul de motor în mod economic și potrivit cerințelor tehnice ale autovehiculului.
Funcționarea corectă a unui automobil este posibilă datorită conlucrării a numeroase sisteme cu roluri diferite. Sistemul de direcție este esențial pentru deplasarea în siguranță pe drumurile publice și, din acest motiv, e nevoie să funcționeze ireproșabil. Orice șofer trebuie să aibă cunoștințe de bază cu privire la direcție pentru a putea recunoaște dacă aceasta funcționează deficitar și necesită o vizită la mecanic.
În articolul de mai jos vei descoperi care este rolul sistemului de direcție, care sunt părțile sale componente și vei afla câteva lucruri interesante despre defecțiunile ce pot apărea.
Componența mecanică a unui autovehicul include o mulțime piese. Unele dintre acestea sunt mai cunoscute atât de către specialiști, cât și de către simpli șoferi, iar mentenanța sau alegerea lor este ușor de făcut, deoarece sunt mult mai familiare.
De asemenea, anumite piese auto pot crea probleme mai frecvente pe care șoferii trebuie să fie pregătiți încă din școala de șoferi să le rezolve.
Cu toate acestea, este important ca șoferii să cunoască mecanica autovehicului condus cât mai bine pentru a putea identifica eventualele probleme în faza lor inițială, pentru a evita defecțiuni ireparabile și pentru a asigura, în același timp, o mentenanță corespunzătoare care ajută la prelungirea duratei de viață a mașinii.
În plus, cunoașterea detaliată a fiecărei piese auto ajută șoferii să își aleagă mașini potrivite nevoilor și preferințelor acestora ale căror performanțe și prețuri pot varia.
Uleiul de motor este un lichid extrem de important pentru motoarele cu ardere internă, având roluri esențiale în funcționarea acestora. Printre acestea se numără reducerea frecărilor între piesele de metal ce intră în contact, răcirea unor piese ale motorului, protecția anticorozivă, dar și curățarea lui de anumite resturi metalice. Din acest motiv, trebuie ales un ulei de motor de calitate, potrivit tipului de automobil, care să îndeplinească bine aceste roluri enumerate mai sus.
În articolul de mai jos vei descoperi care sunt tipurile de ulei de motor și câteva criterii de alegere, ținând cont de diferențele existente între uleiului sintetic și cel semisintetic.
Anotimpul friguros vine cu o mulțime de provocări pentru șoferii amatori și profesioniști din România, una dintre acestea fiind parcurgerea în siguranță a traseului pe drumurile acoperite de zăpadă sau de gheață.
Aproape întotdeauna venirea iernii ia prin surprindere autoritățile și, din această cauză, șoferii sunt nevoiți, de multe ori, să conducă pe drumuri periculoase. Uneori, simpla prezență a anvelopelor de iarnă nu este suficientă, de aceea orice șofer prevăzător ar trebui să aibă în trusa de urgență și un set de lanțuri antiderapante.
În articolul de mai jos vei descoperi cum să alegi lanțurile potrivite pentru cauciucurile mașinii tale și cum să le montezi în cel mai simplu mod, dar și câteva sfaturi utile pentru a circula în siguranță imediat după ce le montezi.
Dorința omului de căpăta tot mai multă libertate de mișcare a dus la inventarea mijloacelor de transport lipsite de nevoia acționării lor de forța fizică a unor animale domesticite. Timp de milenii, calul sau vitele au furnizat principala forță motrice care a pus în mișcare vehiculele și întregul sistem de transport.
Odată cu inventarea motoarelor și, în special, a motoarelor cu ardere internă și a celor electrice, independența mijloacelor de transport a făcut un salt enorm. Pentru prima dată, nu mai era nevoie de un animal de tracțiune pentru punerea în mișcare a unui vehicul pe roți. Automobilul intra în istorie și începea o dominație care, astăzi, este la apogeu.
În timpul de peste 100 de ani de la apariția lor, evoluția autovehiculelor a continuat neîntrerupt. În lupta continuă pentru eficiență și reducerea poluării, azi intervin noile cuceriri ale tehnologiei în domeniul IT. Deja se fac pași mari către autovehiculele complet autonome, care, în viitorul apropiat, vor elibera omul și de sarcina șofatului. Una din temeliile acestui deziderat, este tehnologia lane assist despre care vei afla câteva detalii în acest articol.
Motorul este supus unui proces de supraîncălzire de fiecare dată când este pus în funcțiune. Pentru a evita defectarea pieselor și a automobilului, există o instalație de răcire care intervine în permanență, reglând motorul din punct de vedere termic. Acest sistem conține mai multe elemente care acționează în mod simultan, pentru a controla toată căldura apărută în urma arderii combustibilului.