Blog
Orice defect al unei anvelope - chiar și o simplă pană - poate fi o problemă serioasă, însă acest lucru poate fi evitat cu o întreținere corespunzătoare. Majoritatea defecțiunilor sunt cauzate de sub-inflație, de supraîncărcarea autovehiculului sau de starea drumurilor. Aceste aspecte pot fi însă verificate cu ușurință și remediate, dacă este cazul.
Deplasarea mașinii în linie dreaptă depinde în mod direct de geometria roților. Aceasta mai este cunoscută și sub numele de “unghi de fugă” și trebuie verificată periodic, în cazul în care întâmpini orice fel de dificultate la menținerea direcției sau imediat, în cazul în care ai făcut schimbări fie la sistemul de suspensie, fie la cel de direcție.
De asemenea, este obligatoriu să mergi cu mașina la service pentru o verificare a geometriei roților dacă ai avut parte de un impact mai serios, cum se întâmplă atunci când treci printr-o groapă adâncă.
În același timp, este important să știi că de o geometrie corespunzătoare a roților depind multe alte aspecte, cum ar fi siguranța ta și a pasagerilor, confortul la volan, dar și consumul de carburant. Astfel, este important să te asiguri că mașina ta nu reprezintă un pericol nici pentru tine, nici pentru ceilalți participanți la trafic și că nu consumă mai mult combustibil decât ar fi necesar.
Anvelopele sunt alcătuite din diferite componente, fiecare având rolul său în tracțiune și în conferirea unui grad de performanță. Se poate spune cu ușurință că una dintre cele mai importante componente este talonul. Chiar dacă banda de rulaj este uzată, un vehicul poate circula în continuare cu o roată bine umflată, dar fără un talon rezistent, cauciucul, pur și simplu, nu va putea rămâne atașat pe jantă.
Chiar și cu o deteriorare minimă a suportului, talonul anvelopei este capabil să stea prins de canelura interioară a jantei și să ofere o închidere etanșă. Acest lucru este valabil pentru toate cauciucurile, indiferent dacă sunt proiectate pentru performanță sau nu.
Iată un ghid despre talonul anvelopei și rolul său.
Probabil că știi ce este banda de rulare a anvelopei: partea care face contact cu suprafața drumului. Însă ceea ce poate nu realizezi este că modelul specific al pneului poate avea un impact asupra performanțelor vehiculului, cum ar fi modul în care acesta frânează și cât de multă tracțiune oferă în condiții de drum diferite. Mai jos, vei regăsi o analiză atât asupra profilurilor cauciucurilor, cât și asupra celor trei tipuri foarte comune pe care le vei întâlni: simetric, asimetric și direcțional.
Odată cu încălzirea constantă a vremii, dacă nu vor mai exista condiții de îngheț, șoferii își vor putea înlocui anvelopele de iarnă cu cele de vară. Această schimbare climatică are loc începând cu jumătatea lunii martie. Cu toate acestea, este bine să așteptați o săptămână sau chiar două, pentru a vă convinge că primăvara și-a intrat în drepturi, pentru a nu fi nevoiți fie să renunțați la anvelopele de vară, fie să evitați deplasarea cu mașina, deoarece nu aveți garanția nivelului maxim de siguranță.
După ce v-ați asigurat că puteți monta cauciucurile de vară, trebuie să luați în considerare o serie de aspecte, cu ajutorul cărora veți putea determina nivelul de siguranță și de confort, pe care acestea vi-l oferă. Astfel, veți știi să alegeți cele mai bune anvelope de vară pentru mașina dumneavoastră, mai ales dacă intenționați să cumpărați seturi noi.
Anvelopele pot fi caracterizate în funcție de mai multe caracteristici, precum dimensiuni, sezonul în care se folosesc sau nivelul de uzură. Acești factori sunt esențiali atunci când vine vorba de confortul și siguranța pe care o oferă autovehiculului și pasagerilor. În același timp, astfel de aspecte trebuie luate în considerare atunci când se dorește stabilirea unei relații comerciale de lungă durată cu un anumit furnizor.
Pentru a pune bazele unei relații comerciale, orice șofer trebuie să studieze cu atenție piața pentru a găsi un furnizor care îi poate pune la dispoziție produse de calitate și îi poate înțelege nevoile specifice.
De aceea, fiecare brand este unic, atât în abordarea relațiilor cu clienții săi, cât și în calitatea produselor, mai ales cand vine vorba de caracteristicile anvelopelor.
Anvelopele sunt extrem de importante pentru siguranța șoferului și a celorlalți participanți la trafic, deoarece reprezintă singurul punct de contact între mașină și carosabil, iar de multe ori tocmai acestor componente nu li se acordă suficientă atenție. Liderul mondial în producerea de anvelope este Michelin care fabrică modele atât pentru sezonul rece, cât și pentru sezonul cald printr-o tehnologie modernă care contribuie la reducerea consumului de carburant.
Astfel de anvelope, pentru a putea fi recunoscute de către cumpărători, au inscripționat marcajul GRNX, care este o abreviere pentru Green X Technology un concept ecologic revoluționar.
Vulcanizarea este un proces de tratament chimic care implică aplicarea unor substanțe - de obicei sulf - pentru a modifica proprietățile fizice ale cauciucului. În starea sa naturală, acest material se deteriorează dacă este supus la temperaturi foarte scăzute sau prea ridicate. Deși în formă prelucrată este foarte moale și elastic, această calitate îi poate restricționa performanța în anumite condiții. Acest lucru a determinat unele companii producătoare să folosească acest procedeu pentru a fabrica diverse obiecte, printre care și pneurile.
Unii șoferi vor fi atrași probabil de costul mic al anvelopelor reșapate, fără să realizeze riscul la care se supun dacă aleg să monteze un astfel de set la mașină. Reșaparea este procesul tehnologic prin care durata de viață a unei anvelope uzate este prelungită. Practic, se reconstruiește banda de rulare prin aplicarea unui nou strat de cauciuc pe carcasa deja existentă, fixat cu ajutorul unor pânze speciale. Chiar dacă tehnica se aplică doar în cazul pneurilor inscripționate cu acronimul AUR (anvelope uzate reutibilizabile), acestea nu sunt indicate folosirii frecvente, pentru că prezintă o serie de inconveniente, atât pentru persoana de la volan, cât și pentru ceilalți participanți la trafic.
Bine-cunoscuta lege a cauciucurilor de iarnă a intrat în vigoare în noiembrie 2011, sub numele OG 5 2011, ce modifică Codul Rutier și interzice mersul autovehiculelor pe drum ghețos sau înzăpezit fără echipamentul adecvat - anvelope de iarnă. Așadar, oricine conduce o mașină pe un drum public acoperit cu un strat de zăpadă, polei sau gheață, fără să aibă în dotare anvelope de iarnă, riscă o amendă destul de consistentă din partea polițiștilor din România.