aprilie 2019
Un drum cu mașina pe drumurile pline de gropi și mărginite de borduri supradimensionate se poate sfârși brusc cu o avariere a jantelor. Un asemenea incident ar trebui urmat de o vizită la un service specializat, dar sunt șoferi care nu vor îndreptarea jantelor afectate și își continuă drumul.
Îndoirea unei jante poate afecta roata unui autoturism în mai multe feluri. Dacă este una gravă, poate afecta etanșeitatea cauciucului pe roată și se pierde aer. În această situație o vizită la un service este obligatoriu. Dacă etanșeitatea nu este afectată și janta ”suferă” doar din punct de vedere estetic, este alegerea șoferului dacă o îndreaptă sau nu.
Posesorii de mașini diesel cu norma de poluare EURO 4 și mai noi se confruntă, după un anumit număr de kilometri, cu probleme la filtrul de particule DPF. Dacă mașina nu a fost exploatată într-un regim eficient, care să permită arderea particulelor de funingine nocive stocate în filtru, atunci acestea se depozitează în cantități mari și îl înfundă. Ajunși în această situație, proprietarii au de ales între schimbarea filtrului de particule cu unul nou, curățarea filtrului prin diverse metode sau eliminarea lui fizică din sistemul de evacuare, completată uneori de anularea filtrului din softul mașinii.