Cauciucurile tăiate - cum știi când se pot repara sau dacă este necesar să le înlocuiești?
De multe ori, uzura nu reprezintă singurul motivul pentru care schimbarea anvelopelor devine obligatorie. Contactul cu corpurile străine poate duce la avarierea acestora, care în anumite cazuri poate să fie iremediabilă. Indiferent dacă daunele au fost cauzate de un obiect pe care l-ai lovit accidental sau te-ai trezit în situația neplăcută de a-ți găsi cauciucurile tăiate în parcare, în acest articol vei afla tot ceea ce trebuie să știi cu privire la soluțiile pe care le ai pentru a rezolva o astfel de problemă.
Cuprins:
1. În ce condiții se pot repara cauciucurile perforate sau tăiate?
1.1 Metode de reparare a anvelopelor perforate sau tăiate
2. Semne care îți pot indica în timp ce conduci că o anvelopă este tăiată
3. Ce trebuie să faci imediat ce ți-ai dat seama că anvelopa a suferit tăieturi sau alte daune
#
1. În ce condiții se pot repara cauciucurile perforate sau tăiate?
Răspunsul la această întrebare depinde în totalitate de suprafața care a suferit daune:
- Dacă tăietura se regăsește pe banda de rulare și nu are mai mult de 6 mm, anvelopele se pot repara.
Chiar și în acest caz, însă, mai există patru condiții care trebuie îndeplinite:
- Banda de rulare nu trebuie să fie mult prea consumată
- Este obligatoriu ca structura internă să fie intactă
- Anvelopele nu trebuie să fi fost rulate la o presiune foarte joasă
- Este esențial ca pneurile să nu fi fost reparate de două ori în precedență
- Dacă anvelopele au fost tăiate sau perforate pe flancuri, în părțile laterale, repararea nu este posibilă și devine necesar ca acestea să fie înlocuite.
De asemenea, este important să ții cont de faptul că, din acest punct de vedere, nu există nicio diferență între perforare și tăiere. Prima, în general, este cauzată de contactul cu corpuri ascuțite precum cuiele, șuruburile sau cioburile, iar a doua este rezultatul trecerii peste obstacole de dimensiuni mari mari, cum ar fi bordurile înalte sau șinele de tramvai. Însă, indiferent care ar fi tipul de obiect sau suprafață pe care ai lovit-o, reparațiile anvelopelor se pot efectua doar dacă sunt îndeplinite condițiile specificate mai sus.
#
1.1 Metode de reparare a anvelopelor perforate sau tăiate
Metodele la care profesioniștii în domeniu recurg pentru repararea pneurilor avariate ca urmare a contactului cu diferite obiecte sunt următoarele:
- Reparația prin interior la rece
Aceasta este tehnica cea mai sigură, recomandată și de specialiștii de la auto-soft.ro, prin intermediul căreia anvelopa este curățată și pregătită corespunzător, pentru ca ulterior să se monteze o piesă specială numită „ciupercă”.
- Reparația prin interior la cald
Presupune vulcanizarea la cald a cauciucului avariat și este, de asemenea, o metodă sigură.
- Reparația prin exterior
Aceste reparații, care implică folosirea unui fitil, sunt mai ieftine și mai rapide, dar garantează și mai puțină siguranță, deoarece structura internă a cauciucului nu este examinată.
#
2. Semne care îți pot indica în timp ce conduci că o anvelopă este tăiată
Dacă ai trecut peste un obstacol care a dus la perforarea sau la tăierea uneia sau mai multor anvelope, presiunea din interior va începe să scadă rapid. În situația în care deții un model nou de mașină, dotat cuREPLACED-HREF-8, acest lucru îți poate fi de mare ajutor. În caz contrar, următoarele semne te pot ajuta să identifici o eventuală pană:
- Greutate mai mare la viraje
- Suspensiile nu mai amortizează la fel gropile și denivelările
- Instabilitatea autovehiculului
Nu în ultimul rând, este important să știi că, odată ce sesizezi aceste neregularități, care îți pot indica faptul că un cauciuc sau mai multe au fost tăiate sau perforate, trebuie să oprești pentru a le verifica. Dacă vei continua să conduci, nu numai că jantele pot fi afectate, dar și șansele ca anvelopele să poată fi reparate scad drastic.
Ținând cont că astfel de situații pot inclusiv să cauzeze accidente, unii șoferi optează pentru anvelope RunFlat, pentru mai multă siguranță. Acestea sunt concepute special pentru a rezista dezumflării totale și permit, în cazul unei deteriorări, conducerea autovehicului pe o distanță destul de lungă, de până la 90 de km.
#
3. Ce trebuie să faci imediat ce ți-ai dat seama că anvelopa a suferit tăieturi sau alte daune
După ce ai oprit autovehiculul, este recomandat să apelezi la una din următoarele variante:
- Kit-ul de reparație
Acesta este compus dintr-un compresor și un gel sau spray care se folosește pentru etanșeizarea anvelopei, în cazul în care tăietura nu este foarte amplă. Bineînțeles, corpul străin trebuie îndepărtat înainte. Odată ce ai efectuat reparația provizorie, este indicat să te deplasezi cu viteză moderată.
- Roata de rezervă
Aceasta, de asemenea, îți va permite să mergi doar cu viteză moderată, de maxim 80km/h. Ia în calcul faptul că trebuie să îi verifici presiunea înainte de a o întrebuința, pentru a evita surprize neplăcute.
În concluzie, nu este mereu posibil să salvezi pneurile avariate. Chiar dacă nu îți face plăcere să le schimbi, amintește-ți că siguranța ta este mai presus de orice și, de aceea, trebuie să ai garanția că ele se află mereu în condiții perfecte de funcționare. În caz contrar, o explozie neașteptată te poate face să pierzi controlul autovehiculului.
Așadar, nu uita că, atunci când nu mai este nimic de făcut, anvelopele noi, de cea mai bună calitate, reprezintă singura soluție la care poți recurge!
Sursa foto: shutterstock.com
storyblocks.com