Swipe to the left

Curățăm filtrul de particule sau îl schimbăm?

Autor: AUTO SOFT 12 aprilie 2019 14138 Vizualizari

Posesorii de mașini diesel cu norma de poluare EURO 4 și mai noi se confruntă, după un anumit număr de kilometri, cu probleme la filtrul de particule DPF. Dacă mașina nu a fost exploatată într-un regim eficient, care să permită arderea particulelor de funingine nocive stocate în filtru, atunci acestea se depozitează în cantități mari și îl înfundă. Ajunși în această situație, proprietarii au de ales între schimbarea filtrului de particule cu unul nou, curățarea filtrului prin diverse metode sau eliminarea lui fizică din sistemul de evacuare, completată uneori de anularea filtrului din softul mașinii.

Rolul și funcționarea filtrului de particule

Filtrul instalat pe mașinile diesel are rolul de a reține particulele ce rezultă în urma arderii motorinei și care au efecte nocive, chiar potențial cancerigene, pentru oameni. Aceste particule se depun în timp pe fliltru. În cazul anumitor modele, filtrul de particule DPF are și funcție de regenerare, care se activează periodic de către softul mașinii și arde depunerile la temperatură înaltă. Regenerarea filtrului de particule permite o exploatare mai îndelungată fără probleme. În cazul filtrelor de particule care nu au această funcție, după un anumit număr de kilometri, acestea se înfundă și încep să afecteze funcționarea motorului, crescând concomitent și nivelul noxelor eliberate în atmosferă.

Opțiuni în cazul înfundării filtrului de particule

Dacă se constată înfundarea filtrului de particule, semnalată inclusiv de martorii de bord, soluția recomandată de toți producătorii auto este înlocuirea acestuia. Doar că această soluție este una costisitoare, pentru că majoritatea acestor filtre conțin metale prețioase precum platina. Un cost de aproximativ 900-1000 de euro pentru un filtru nou nu poate fi suportat de oricine, așa că pe piață au apărut soluții alternative la schimbarea filtrului de particule.

Una dintre soluții, care promite rezultate bune, este curățarea filtrului de particule DPF înfundat. Operațiunea se poate face fie prin scoaterea filtrului și curățarea pe un banc special sau curățarea lui fără să fie nevoie de scoaterea din sistemul de evacuare. În ambele variate, curățarea se face la rece, folosind doar o combinație de aer și substanțe chimice, ce trece cu presiune prin filtru și elimină depunerile.

Dacă firmele care promit curățarea filtrului de particule la o treime din prețul unui filtru nou, oferă garanția că filtrul curățat va funcționa la fel ca la început, opiniile celor care au apelat la această metodă sunt contradictorii, unii fiind mulțumiți de rezultat, alții recunoscând că nu au constatat vreo schimbare.

Curățarea filtrului de particule rămâne însă o opțiune pentru majoritatea celor care nu își permit să cumpere unul nou, nu riscă să apeleze la metode alternative, la limita legii, precum eliminarea filtrului sau nu cred în soluții miraculoase precum aditivi de câțiva zeci de lei, care promit eliminarea depunerilor.

Vino la AutoSoft pentru soluții profesioniste, adaptate mașinii tale!

Adaugat in: Sfaturi auto