Swipe to the left

Recondiționarea jantelor - Informații și SFATURI utile pentru proprietarii de mașini

Autor: AUTO SOFT 11 septembrie 2020 517 Vizualizari

Foarte mulți proprietari de mașini se află în situația de a schimba jantele, considerând că sunt mult prea zgâriate și că aspectul lor estetic lasă de dorit. Într-adevăr, nu mai poate fi vorba despre aceeași strălucire ca în momentul în care au intrat în posesia automobilului personal, dar asta nu înseamnă că ele trebuie să fie înlocuite imediat, fără a depune niciun pic de efort în direcția refolosirii lor.

Recondiționarea jantelor poate fi exact procedeul prin care proprietarii de autovehicule nu vor mai fi nevoiți să cheltuiască sume de bani în plus pentru înlocuirea lor, pentru că presupune, practic, repararea și redarea strălucirii de altădată, refinisându-le aspectul.

În articolul de mai jos vei descoperi informații și sfaturi utile despre recondiționarea jantelor mașinii tale și vei afla ce înseamnă acest procedeu, în ce constă el, când trebuie să aibă loc și care sunt pașii de efectuat în această direcție, în funcție de materialul din care sunt fabricate.

Cuprins:

1. Recondiționarea jantelor auto - procedeu simplu de redare a strălucirii de odinioară

1.1. Ce înseamnă recondiționarea jantelor

1.2. Când și unde are loc recondiționarea jantelor

1.3. De ce este importantă recondiționarea jantelor

1.4. Servicii de recondiționare a jantelor auto

2. Pașii pentru recondiționarea jantelor

2.1. Recondiționarea jantelor de tablă

2.2. Recondiționarea jantelor din aliaj

2.3. Recondiționarea jantelor din aluminiu

REPLACED-HREF-10

REPLACED-HREF-11

#

1. Recondiționarea jantelor auto - procedeu simplu de redare a strălucirii de odinioară

Mersul cu automobilul reprezintă o activitate cotidiană a tuturor românilor nevoiți să se deplaseze cu ajutorul lui rapid și ușor spre serviciu, la piață, în vacanțe, la bănci pentru a efectua diferite plăți lunare etc. Drumurile din România nu sunt, din păcate, foarte bune, ceea ce înseamnă că șoferii se întâlnesc foarte des cu situații neplăcute din cauza bordurilor prea înalte, a gropilor din carosabil sau a altor obstacole apărute brusc în calea mașinilor.

Există persoane care, deși s-au confruntat cu diferite situații în care jantele autoturismului au avut de suferit, nu au luat nicio măsură și rulează în continuare în aceste condiții. Specialiștii recomandă mare atenție, pentru că acest lucru ar putea afecta chiar siguranța în trafic, depășind aspectul estetic.

De exemplu, îndoirea jantei ar putea însemna că este afectată etanșeitatea cauciucului pe roată și că se pierde aer, iar asta ar putea duce la consecințe foarte grave.

Problemele cu care se confruntă REPLACED-HREF-12 își pun amprenta asupra aspectului estetic sau a funcționalității lor, iar proprietarii sunt nevoiți să le schimbe. Înlocuirea celor uzate sau deteriorate cu unele noi presupune, din start, o cheltuială în plus. Ar fi mult mai bine să se ia în considerare procedeul de recondiționare, care este mai puțin costisitor. În plus, dacă este foarte bine realizat, atunci va oferi autoturismului jante cu un look impecabil.

#

1.1. Ce înseamnă recondiționarea jantelor

Recondiționarea jantelor automobilului înseamnă readucerea lor la starea de funcționare de la început. Dacă este vorba despre unele mai uzate, atunci implică repararea deteriorărilor și redarea aspectului estetic.

#

1.2. Când și unde are loc recondiționarea jantelor

Acest procedeu are loc în momentul în care șoferul a observat că janta a suferit o stricăciune de orice fel. Dacă nu poate ajunge la un REPLACED-HREF-13 și nu este afectată etanșeitatea cauciucului pe roată, atunci recondiționarea poate fi efectuată și mai târziu, atunci când are timp și banii necesari.

Procedeul poate presupune efectuarea mai multor operațiuni sau poate doar una singură, în funcție de nevoile proprietarului sau de echipamentul din dotare, putând fi realizat cu succes și acasă, în garajul propriu, însă cu mai mult efort și fără garanția rezultatelor finale. Pentru un aspect mai frumos și pentru siguranța actului mecanic, însă, recondiționarea ar trebui efectuată într-un atelier specializat, într-o manieră completă.

#

1.3. De ce este importantă recondiționarea jantelor

Jantele foarte uzate și compromise ar trebui înlocuite pentru că sunt într-o stare foarte proastă și nu ar mai prezenta siguranță. Dacă nu sunt prea uzate și pot primi o viață nouă prin recondiționare, atunci șoferii au doar de câștigat:

  • cheltuieli mai mici ( nu sunt nevoiți să cumpere jante noi);
  • vor arăta ca noi (aspectul lor după recondiționare va fi unul impecabil);
  • janta uzată nu va afecta mașina, nu va produce vibrații nedorite;
  • REPLACED-HREF-14 nu vor suferi de pe urma jantelor deteriorate;
  • jantele vor avea viața prelungită datorită recondiționării;
  • direcția automobilului va fi mult mai precisă.

#

1.4. Servicii de recondiționare a jantelor auto

Foarte multe persoane care doresc să-și vândă mașina ar putea obține mai mult decât ar putea crede dacă recondiționează înainte jantele. Aceste obiecte influențează aspectul exterior, așa că este esențială cosmetizarea lor.

Un service auto poate să ofere următoarele servicii de recondiționare a jantelor auto:

  • Îndreptarea jantelor (se vor face diferite teste înainte, în așa fel încât acestea să primească reparația corectă);
  • Vopsirea jantelor auto (trebuie să se facă cu responsabilitate, urmărindu-se exact pașii corespunzători, chiar și o doză mică de creativitate dacă proprietarul dorește acest lucru);
  • Sablarea jantelor (îndepărtarea impurităților de pe suprafața lor cu ajutorul nisipului);
  • Sudura profesională a jantelor (se realizează prin argon, un procedeu ușor futurist, dar care are rezultate foarte bune).

#

2. Pașii pentru recondiționarea jantelor

Problema majoră cu care se confruntă jantele este oxidarea, un fenomen care le face să pară neatractive, zgâriate, uzate, murdare, mai ales atunci când vine în combinație cu petele de grăsime, pietriș, gudron.

Jantele uzate și deteriorate pot deveni strălucitoare și la fel de bune ca înainte, dar după ce sunt puși în practică următorii pași:

  • Pentru început, se îndepărtează roata de la mașină, după ce au ridicat-o de pe sol și au scos șuruburile. De asemenea, se scoate anvelopa pentru a o proteja, evitându-se deteriorarea și supraîncălzirea sa;
  • Se ia un burete mai gros, de tip șmirghel, cu ajutorul căruia se face șlefuirea, ceea ce înseamnă că vopseaua jantei este îndepărtată ușor, ușor. Zgârieturile mici și netezirea suprafețelor sunt rezolvate tot cu ajutorul lui;
  • Se curăța foarte bine, se observă dacă este uscată, apoi se trece la următorul pas, adică pulverizarea grundului în exterior și în interior. Se așteaptă până se usucă foarte bine;
  • Se alege culoarea dorită pentru a vopsi jantele și se pulverizează pe toate părțile în interior și exterior. Straturile de vopsea trebuie să fie neapărat uniforme;
  • La final, roata se atașează mașinii.

#

2.1. Recondiționarea jantelor de tablă

Aceste tipuri de jante pot fi ușor recondiționate. Pentru început, se va verifica dacă sunt sau nu descentrate. Îndreptarea lor cu ajutorul ciocanului nu este un procedeu de dorit, așa că o soluție optimă este folosirea strungului. Urmează curățarea ruginii din toate locurile în care s-a instalat cu ajutorul unei perii de sârmă. În cazul în care mai rămân adâncituri pentru că sunt foarte ruginite, atunci se vor chitui și apoi șmirghelui.

După curățarea jantelor va avea loc pregătirea pentru vopsirea lor, iar aceasta nu poate începe decât după ce a avut loc degresarea cu diluant sau alcool tehnic. Urmează aplicarea stratului de grund, apoi se pulverizează vopseaua dorită în straturi subțiri, pentru a avea un aspect deosebit.

#

2.2. Recondiționarea jantelor din aliaj

Jantele de aliaj sunt preferate de foarte mulți proprietari de autoturisme, pentru că au rezistență mare și costă mai puțin decât alte materiale. De obicei, însă, aceste produse vin din fabrică acoperite cu un strat subțire de vopsea, iar șansele de a rugini sunt destul de mari încă de la început.

Pentru a rezolva această problemă, mulți șoferi aleg să acopere REPLACED-HREF-15 cu capace de plastic, dar există și o soluție mai bună, și anume recondiționarea.

Pentru a duce la bun sfârșit acest procedeu, este nevoie de grund, vopsea, lac incolor, alcool tehnic, inhibitor de rugină, plus diferite unelte: mașină de găurit, perii, hârtie abrazivă, lavete, ochelari de protecție, bandă de mascare.

  • după REPLACED-HREF-16, jantele se clătesc pentru a se înlătura urmele de ulei, vaselină, praf;
  • cu peria de sârmă montată pe mașina de găurit se îndepărtează vopseaua și urmele de rugină;
  • se va utiliza masca de protecție și ochelarii pentru a nu avea probleme cu bucățile de rugină ce se vor desprinde;
  • se tratează cu un inhibitor de rugină pentru a împiedica apariția ei;
  • se aplică stratul de grund și se lasă să se usuce;
  • se aplică vopseaua în 2-3 straturi până acoperă foarte bine grundul;
  • pentru a proteja vopseaua, se va aplica și un strat de lac;
  • jantele se vor lăsa la uscat 2-3 zile.

#

2.3. Recondiționarea jantelor din aluminiu

În cazul în care jantele din aluminiu prezintă diferite semne de uzură, dar nu unele severe,

se pot repara, aducându-se la forma inițială. Dacă vor fi ignorate aceste semne, atunci s-ar putea deteriora iremediabil, trebuind să fie înlocuite cu unele noi, ceea ce presupune, din start, apariția unor noi cheltuieli, mult mai mari decât ar însemna procedeul de recondiționare.

  • se vor demonta jantele și anvelopele;
  • se curăță foarte bine janta cu un prosop, în așa fel încât să nu existe impurități;
  • se folosește un șmirghel pentru a îndepărta rugina;
  • se aplică grundul, apoi vopseaua și, în final, lacul incolor.

#

3. Sfaturi utile pentru recondiționarea și întreținerea jantelor

Procedeul de recondiționare presupune uneltele potrivite, îndemânare și respectarea pașilor, în așa fel încât rezultatele să fie unele deosebite. Câteva sfaturi nu strică, mai ales atunci când proprietarul vrea să facă această operațiune acasă:

  • Înainte de a fi vopsite, jantele trebuie să fie reparate și îndreptate, dacă au suferit astfel de stricăciuni. Cele de aliaj sunt îndreptate prin încălzirea treptată a zonei afectate, procedeul fiind mai scump. Modelele din tablă sunt îndreptate prin presiune. Ar fi bine ca acest procedeu să fie realizat de un service profesionist, care oferă servicii de REPLACED-HREF-17;
  • Jantele din aluminiu sau din orice alt aliaj pot fi recondiționate fără probleme, cu condiția să nu fie complet deteriorate, să aibă doar urme ușoare de rugină sau de uzură;
  • O modalitate bună de recondiționare este vopsirea electrostatică, după sablare, ce presupune curățarea suprafețelor de metal cu un jet de aer cu suflare abrazivă;
  • Este importantă utilizarea unei vopsele de foarte bună calitate, rezistentă la acțiuni termice și mecanice, care se aplică foarte repede și nu permite scurgerea;
  • Nu este indicată folosirea spray-urilor de pe piață, deși ele promit un aspect impecabil. În plus, dacă aplicarea lor nu este una adecvată, rezultatele nu se vor menține pe o perioadă îndelungată.

Există profesioniști care pot transforma jantele vechi în piese spectaculoase, care pot aduce un plus de frumusețe mașinii, oferindu-le mai mult decât starea impecabilă de dinainte. Totul ține de recondiționarea ca la carte, într-un loc dotat cu aparatură specială de vulcanizare, echilibrare și îndreptare, de sablare și vopsire în câmp electrostatic.

În concluzie, oricine observa cea mai mică problemă legată de aspectul jantelor mașinii trebuie neapărat să ia măsuri în acest sens pentru a nu fi nevoit să achiziționeze altele noi. Indiferent dacă janta este îndoită sau crăpată, dacă doar are nevoie de puțină cosmetică, mecanicii profesioniști vor reuși în cel mai scurt timp să o readucă la un aspect mult mai bun, fără costuri mari.

Surse foto:

shutterstock.com

ro.pinterest.com




Adaugat in: Sfaturi auto