Swipe to the left

Revizia auto - Metoda CORECTA de prelungirea vieții automobilului

Autor: AUTO SOFT 28 septembrie 2020 9150 Vizualizari

Automobilul este o investiție foarte importantă pentru orice familie, atât din punct de vedere financiar, sumele investite fiind destul de mari, cât și din punct de vedere practic, deoarece mașina reprezintă un obiect indispensabil în desfășurarea vieții moderne, confortabile. Cei mai mulți dintre români nu își permit să-și schimbe autoturismele după 2-3 ani de folosire intensă, așa că încearcă să facă tot ce le stă în putință pentru a prelungi durata lor de viață. Una dintre metodele garantate în acest sens este realizarea reviziei tehnice periodice.

În articolul de mai jos vei descoperi informații utile despre ce înseamnă, când și unde trebuie făcută revizia tehnică auto, despre modalitatea în care se desfășoară această operațiune și vei afla răspunsuri la diferite întrebări pe care ți se le pui referitor la acest subiect.

Cuprins:

1. Revizia tehnică a mașinii - Informații utile

1.1. Ce înseamnă revizia auto

1.2. Când trebuie efectuată revizia tehnică auto

1.3. Unde se face revizia mașinii

2. Cum se face revizia tehnică auto

2.1. Schimbarea filtrelor în revizia auto

2.2. Controlarea, completarea și schimbarea fluidelor în revizia mașinii

2.3. Verificarea sistemului de frânare la revizia auto

2.4. Verificarea sistemului de climatizare în revizia auto

REPLACED-HREF-10

#

1. Revizia tehnică a mașinii - Informații utile

Revizia tehnică este o operațiune realizată periodic, de regulă, în ateliere specializate, cu scopul de a identifica și de a remedia anumite probleme tehnice, care ar putea apărea în timpul utilizării automobilelor. Odată cu modernizarea tehnologiei auto, revizia tehnică a suferit modificări, dar scopul principal a rămas același: de a prelungi cât mai mult durata de viață a mașinilor.

Avantajele reviziei tehnice sunt numeroase și, cu siguranță, nu trebuie uitate de niciunul dintre proprietarii de autovehicule. Astfel, pot fi amintite următoarele beneficii pentru automobil și pentru șoferul său: prelungirea duratei de viață a mașinii, menținerea siguranței în trafic a tuturor participanților, înlocuirea consumabilelor înainte ca acestea să-și piardă proprietățile, identificarea unor probleme minore înainte ca ele să se transforme în unele majore și greu de remediat.

#

1.1. Ce înseamnă revizia auto

Revizia auto este un procedeu complex, care cuprinde diferite etape. Astfel, se fac verificări de rutină ale diferitelor componente ale automobilului, sunt înlocuite diferite piese și consumabile, care, în timp, își pierd proprietățile, și sunt identificate din timp anumite probleme tehnice, pentru a le remedia cu ușurință și fără cheltuieli însemnate.

În funcție de tipul automobilului din dotare, procedeele tehnice făcute cu prilejul reviziei auto sunt exacte și trebuie realizate în totalitate, în așa fel încât mașina să continue să funcționeze la parametrii standard. Asta înseamnă că proprietarul mașinii nu trebuie să sară sub nicio formă peste verificările necesare.

#

1.2. Când trebuie efectuată revizia tehnică auto

Dacă te-ai întrebat vreodată la cât timp se face revizia auto, citește mai jos pentru a afla.

Revizia auto trebuie executată conform recomandărilor producătorilor, după parcurgerea unui anumit număr de kilometri sau la anumite distanțe de timp.

În cazul unui autoturism nou, reviziile vor fi făcute exact la intervalele recomandate, pentru a nu se pierde acea garanție pe care producătorul o oferă. În caz contrar, se consideră că vânzătorul nu are nicio vină dacă apare vreo defecțiune în perioada de garanție, iar acest lucru nu este de dorit.

Mașinile moderne nu necesită intervenții la fel de dese precum cele din generația mai veche, dar anumite operațiuni nu trebuie uitate.

Majoritatea producătorilor recomandă ca revizia de bază să fie făcută la aproximativ 15.000 km. În condițiile drumurilor din România, însă, și a traficului complex, specialiștii recomandă ca proprietarii de mașini să facă o revizie la aproximativ 10.000 de km parcurși sau la cel mult un an de zile de la ultima verificare de acest tip.

#

1.3. Unde se face revizia mașinii

În trecut, mulți români se considerau mecanici foarte buni, pentru că reușeau să-și facă singuri „reviziile” în fața blocului sau în curtea locuinței, însă, în prezent, gradul de complexitate a mașinilor a crescut foarte mult, încât sunt necesare echipamente speciale, aparaturi complexe și prezența unor mecanici cu experiență. Ideal ar fi ca revizia tehnică să se desfășoare în ateliere specializate, pentru a obține garanția unor rezultate finale corecte.

Mulți recomandă apelarea la reprezentanțele sau la dealerii autorizați, dar în acest caz, prețurile devin „piperate” pentru unii proprietari. Totuși, există și REPLACED-HREF-11 serioase, care pot duce la bun sfârșit un astfel de procedeu, fără o investiție fabuloasă.

Trebuie evitate locațiile cu proastă reputație, unde poate apărea situația în care, la finalul reviziei, mașina să aibă mai multe defecțiuni decât avea înainte.

#

2. Cum se face revizia tehnică auto completă

Revizia tehnică este alcătuită din diferite operațiuni simple sau complexe, care au drept scop asigurarea unui standard în folosirea automobilelor.

  • schimbarea filtrelor;
  • controlarea fluidelor;
  • completarea fluidelor;
  • schimbarea fluidelor;
  • verificarea sistemului de frânare;
  • verificarea sistemului de climatizare;
  • alte verificări.

#

2.1. Schimbarea filtrelor în revizia auto

Mașinile moderne sunt manufacturate foarte precis, pentru a funcționa cât mai eficient și, de aceea, prezența unor corpuri străine în diferite sisteme este interzisă, fiind considerată o „rețetă” sigură pentru defectarea lor. Rolul esențial în împiedicarea pătrunderii acestor materiale dăunătoare îl au filtrele, ce se schimbă la revizie, pentru a asigura buna lor funcționare.

Este vorba despre filtrul de ulei, care curăță lichidul de ungere de diferite impurități și resturi metalice, care ar strica proprietățile uleiului în timp și care ar putea duce la defecțiuni majore. Filtrul de ulei trebuie să fie schimbat la cel mult 15.000 km rulați, recomandabil fiind chiar după 10.000 km.

Un alt filtru înlocuit în timpul reviziei este cel de aer, care împiedică pătrunderea diferitelor corpuri străine în motor odată cu aducțiunea aerului. El se înlocuiește în același timp cu cel de ulei, deoarece, altfel, motorul va funcționa mai greu din cauza fluxului de aer.

De asemenea, filtrul de polen este important pentru asigurarea confortului șoferului și pasagerilor, așa că trebuie înlocuit și el în cadrul reviziei tehnice auto.

#

2.2. Controlarea, completarea și schimbarea fluidelor în revizia mașinii

Fluidele sunt necesare pentru funcționarea în siguranță a autovehiculelor și trebuie verificate în detaliu în timpul reviziei tehnice auto.

  • Uleiul de motor își pierde din calități în timp. De aceea, trebuie să fie înlocuit în totalitate în momentul reviziei și nu să se facă doar o completare până la nivelul potrivit. Se recomandă utilizarea unui produs mineral de calitate, care să-și păstreze proprietățile de ungere cât mai mult. Acest fluid se va schimba la aproximativ 10.000 km de rulare, dar nu mai mult de la un an de zile de la schimbul anterior;
  • Lichidul servo direcției nu este la fel de solicitat ca uleiul de motor și nu trebuie să fie schimbat la fel de des, ci după parcurgerea aproximativ a 50.000 km;
  • Uleiul din cutia de viteze trebuie să fie înlocuit, deși producătorii nu consideră absolut necesară această operațiune. Cu toate acestea, după aproximativ 50.000 km parcurși, ar fi indicată cel puțin o completare a nivelului;
  • Lichidul de frână și antigelul nu suferă schimbări în timp. De aceea, de regulă, este necesară doar o completare până la nivelul recomandat de producători.

#

2.3. Verificarea sistemului de frânare la revizia auto

Sistemul de frânare trebuie să funcționeze ireproșabil, fiind extrem de important, deoarece asigură siguranța în trafic. În cazul unei revizii tehnice, se urmărește gradul de uzură a plăcuțelor de frână, acestea fiind piese consumabile.

Perioada de înlocuire a plăcuțelor de frână depinde foarte mult de stilul de condus al fiecăruia, nefiind precizată o perioadă de timp exactă, tocmai din această cauză. Soluția este inspecția vizuală a pieselor și înlocuirea lor, dacă se observă o uzură accentuată.

#

2.4. Verificarea sistemului de climatizare în revizia auto

Sistemul de climatizare are un dublu rol: cel de asigurarea confortului utilizatorilor mașinii și cel care se referă la siguranța în trafic. În această privință, se va inspecta funcționalitatea sistemului de aer condiționat, adăugându-se REPLACED-HREF-12, dacă este necesar. Se recomandă ca o dată pe an să se facă și igienizarea sistemului, pentru a nu favoriza apariția unor colonii de bacterii care ar crea mirosuri neplăcute sau care ar putea pune în pericol sănătatea șoferului și pasagerilor autoturismului.

#

2.5. Alte tipuri de verificări importante într-o revizie auto

Mecanicii vor controla și alte sisteme ale automobilului, cum ar fi:

  • Sistemul de iluminare. Acesta are rol în asigurarea siguranței în trafic. Va fi controlată funcționarea tuturor luminilor, în special a celor de avertizare. Trebuie avută în vedere și transparența farurilor. În cazul în care s-au mătuit, se recomandată polișarea lor;
  • Sistemul de direcție. Mecanicul va controla jocul volanului, geometria roților și integritatea pieselor care fac parte din sistem;
  • Sistemul de amortizare. Acest sistem este compus din arcuri, amortizoare și alte piese, contribuind la confortul pasagerilor, dar și la siguranța rulării în trafic;
  • Funcționarea corectă a indicatorilor de bord și a comenzilor din habitaclu. Mecanicii trebuie să se asigure că fiecare comandă funcționează la parametrii normali și că martorii din bord arată cu exactitate situația tehnică a automobilului;
  • Inspectarea vizuală pentru identificarea apariției petelor de rugină, a crăpăturilor din suprafețele de sticlă este esențială, deoarece rugina poate pune în pericol nu doar aspectul exterior, ci și integritatea pieselor autoturismului. În această situație, este recomandată intervenția din timp, deoarece aceasta se extinde foarte rapid, în zone greu de observat, dar care pot provoca daune costisitoare și greu de îndepărtat.

Această verificare are ca principal rol identificarea unor probleme în stadii incipiente și rezolvarea lor înainte de a pune în pericol integritatea automobilului și siguranța celor care îl folosesc.

Un exemplu în acest sens este o simplă ciobire a vopselei de pe o suprafață exterioară, care, observată din timp, poate fi reparată foarte ușor. Dacă este neglijată, rugina poate pătrunde sub vopsea și să distrugă în totalitate un panou, cum ar fi o aripă sau o portieră, necesitând o investiție majoră pentru a fi înlocuită.

Verificări suplimentare pot fi făcute și prin atragerea atenției mecanicului asupra anumitor probleme apărute, cum ar fi sunete ciudate, mirosuri neplăcute, vibrații dubioase etc. Proprietarii autoturismelor nu

trebuie să piardă din vedere astfel de situații, pe care trebuie să le supună atenției specialiștilor.


În concluzie, revizia tehnică auto este un procedeu esențial în viața autoturismului, aducând siguranță și confort șoferilor. Mulți proprietari pun în practică această operațiune doar în perioada de garanție, ca fiind obligatorie, pentru a nu pierde beneficiile oferite de producători, renunțând la ea imediat după parcurgerea numărului limitat de kilometri, considerând a fi ceva inutil și scump. Adevărul este altul, de fapt: banii investiți cu acest prilej sunt mult mai puțini decât dacă o problemă minoră este ignorată și se transformă în una majoră, greu de rezolvat.

Surse foto:

shutterstock.com

ro.pinterest.com

Adaugat in: Sfaturi auto