Swipe to the left

​Talonul anvelopei și rolul său

Autor: AUTO SOFT 6 august 2020 7867 Vizualizari

Anvelopele sunt alcătuite din diferite componente, fiecare având rolul său în tracțiune și în conferirea unui grad de performanță. Se poate spune cu ușurință că una dintre cele mai importante componente este talonul. Chiar dacă banda de rulaj este uzată, un vehicul poate circula în continuare cu o roată bine umflată, dar fără un talon rezistent, cauciucul, pur și simplu, nu va putea rămâne atașat pe jantă.

Chiar și cu o deteriorare minimă a suportului, talonul anvelopei este capabil să stea prins de canelura interioară a jantei și să ofere o închidere etanșă. Acest lucru este valabil pentru toate cauciucurile, indiferent dacă sunt proiectate pentru performanță sau nu.

Iată un ghid despre talonul anvelopei și rolul său.

Cuprins

1. Ce este talonul anvelopei?

2. Întreținerea talonului anvelopei

3. Ce probleme pot apărea cu talonul anvelopei?

#

1. Ce este talonul anvelopei?

Talonul este cercul interior al anvelopei, adică partea care leagă pneul de jantă și îl ține fixat pe poziție. Această componentă are la bază o bandă de cauciuc care este consolidată cu un material robust, cum este cablul de oțel.

Compusul de cauciuc utilizat în construcția acestor părți ale pneurilor este rezistent și nu este foarte flexibil. Din acest motiv, este necesar un utilaj specific pentru jantarea și dejantarea roților. Aceste componente permit un punct de frecare ridicat și o aderență excelentă, împiedicând ca anvelopa să alunece pe măsură ce rulează.

Talonul este fixat datorită structurii sale și a presiunii aerului din interiorul cauciucului. Performanța acestuia este crucială, deoarece menține stabilitatea pneurilor și siguranța lor, astfel că deteriorarea sau uzarea trebuie urmărite cu atenție.

#

2. Întreținerea talonului anvelopei

Pentru ca o roată să funcționeze în siguranță la deplasarea pe drumurile publice, talonul trebuie să-și păstreze integritatea. Pneurile de calitate slabă pot fi suferi diverse defecțiuni și, astfel, există riscul unui accident.

Uzura este un alt factor care trebuie luat în considerare, deoarece banda de rulare nu este singura suprafață care „lucrează”. Mentenanța de rutină a cauciucurilor va ajuta la prelungirea duratei lor de viață, iar aceasta include, printre altele, verificarea presiunii și geometria roților.

Un alt aspect al montării anvelopelor care poate afecta talonul este starea jantelor. În cazul în care acestea au fost deteriorate în timp, poți fi expus la un pericol rutier sau chiar la un accident. Atunci când faci inspecția periodică, un profesionist ar trebui să reușească să verifice toate aceste aspecte.

#

3. Ce probleme pot apărea cu talonul anvelopei?

Orice greșeală în timpul etapelor de fabricare sau de montare poate duce la o defecțiune a unei anvelope sau la o explozie. Presiunea scăzută în roată poate juca, de asemenea, un rol important în deteriorarea talonului. Majoritatea autovehiculelor de pasageri se confruntă foarte rar cu acest tip de probleme deoarece această parte a pneului este expusă doar atunci când el este schimbat.

Uneori, apa poate ajunge la cablul de oțel al anvelopei și poate crea o situație neplăcută - există pericolul ca talonul să rămână lipit de jantă, necesitând un instrument specializat pentru a-l îndepărta corect.

Cele mai multe defecțiuni apar în sporturile de off roading și rock crawling. Se știe că șoferii acestor vehicule scad presiunea din cauciucuri pentru a extinde amprenta la sol a roții. În aceste cazuri, talonul poate aluneca și se poate desprinde de canelura din margine.

Fabricarea cu erori sau designul neadecvat pot contribui la o deteriorare a taloanelor în unele cazuri. Un talon al anvelopei mic pe o jantă mai mare poate provoca, de asemenea, o defecțiune. De exemplu, este posibil ca unii mecanici să nu fie familiarizați cu instalarea anumitor tipuri de pneuri, lucru care poate contribui la o fixare greșită și la un pericol de accident ridicat.

Problemele legate de procesul de montare sau de demontare pot contribui, de asemenea, la situații neplăcute. Într-un caz ca acesta, talonul se poate rupe chiar dacă presiunea se află în intervalul recomandat de producător. Astfel, poate avea loc o explozie a anvelopei ce duce la accidente severe, inclusiv la răsturnări. De aici, există o mulțime de scenarii care se pot termina neplăcut atât pentru tine, cât și pentru cei apropiați.

Acestea fiind spuse, iată cele mai importante informații cu privire la talonul anvelopelor, un element ascuns, dar important în structura unui pneu. Merită să mergi cu mașina la un service înainte de a pleca în concediu, pentru un plus de siguranță și pentru a evita situațiile neplăcute. Siguranța ta și a celor din jurul tău este cea mai importantă!

Sursă: shuttertstock.com

Adaugat in: Sfaturi auto