Tot ce trebuie sa stim despre parcarea cu spatele
Inca de la primele ore petrecute la scoala de soferi, invatam parcarea cu spatele, fiind una dintre cele mai simple. Chiar daca multe masini beneficiaza de senzori de parcare auto, acestia pot suferi anumite defectiuni, iar soferii se vad nevoiti sa faca parcarea cu spatele a masinii prin metodele invatate la scoala de soferi. Acelasi lucru este valabil si in cazul masinilor de ultima generatie, echipate cu senzori de parcare wireless sau senzori de parcare cu camera video. Prin urmare, cel mai bine este sa exersati parcarile fara senzori de parcare, pentru a va asigura ca puteti face aceste manevre chiar si in cazul unor defectiuni sau situatii neprevazute.
Cum facem gararea cu spatele
Dupa cum spuneam, parcarea cu spatele este una dintre cele mai usoare astfel de manevre, fiind depasita in simplitate doar de parcarea cu fata. Tot ce trebuie sa facem este sa pastram o distanta laterala de aproximativ 1,5 metri fata de masinile parcate si sa depasim locul de parcare cu 2 - 3 metri, distanta ce trebuie sa se regaseasca intre spatele masinii noastre si locul in care vom parca. Dupa aceea, conducem cu spatele pana cand observam mijlocul masinii din dreapta la coltul geamului masinii noastre.
Fara sa oprim, rotim dreapta de volan la maxim si continuam deplasarea cu viteza foarte mica pana cand roata noastra din spate trece de coltul masinii din dreapta. Dupa ce masina noastra devine perpendiculara cu axul drumului nu trebuie decat sa continuam deplasarea cu spatele la viteza mica pana cand autovehiculul se afla in linie cu celelate masini.
Cum facem parcarea laterala cu spatele?
Exista doua tipuri de parcare sau garare cu spatele. Acestea sunt parcarea simpla, descrisa mai devreme, si parcarea laterala cu spatele. Spre deosebire de parcarea simpla, la parcarea laterala cu spatele trebuie sa efectuam mai multe manevre.
Primele repere al parcarii laterale sunt roata din spate a autovehiculului pe care-l conducem si coltul masinii aflate in lateral, in spatele careia dorim sa parcam. Astfel, roata noastra trebuie sa treaca, in marsarier, de coltul autovehiculului din lateral.
Dupa depasirea masinii din lateral, trebuie sa viram maxim la dreapta in mers, oprind la un unghi de 40 – 45 grade fata de autovehiculul in spatele caruia parcam. In acel moment, indreptam rotile si mergem cu spatele pana cand vedem coltul din stanga-spate al masinii din lateral pe aceeasi linie cu coltul din dreapta al parbrizului masinii noastre.
In final, indreptam rotile la maxim spre stanga in mers si continuam deplasarea pana cand masina noastra este paralela cu bordura si ne asiguram ca avem loc atat in fata, cat si in spate pentru a nu bloca celelalte masini sau a fi blocati de acestea.
Tehnicile de parcare cu spatele necesita o atentie sporita, de aceea, manevra trebuie facuta la viteza redusa, in timp ce suntem atenti si in stanga si in dreapta masinii. In plus, fiti atenti cand faceti parcarea cu spatele la repere, iar manevra se va desfasura in siguranta.